hjältinna

Ja folk säger de iallafall och känner mig verkligen hedrad men har svårt att förstå att man kan tänka och göra nått så fort... visste ju igentligen inte hur farligt de va och de var väl tur annars hade jag kanske inte vågat mig in...

Ja för ni som inte vet så var de en dramatisk dag igår...... på eftermiddagen strax efter tre tiden kom de en kille och ringde på dörren och sa att det brann hos tanten porten breve så sprang och hämta telefonen och rinde medans jag gick ut och när vi kom fram till fönstret(hon bor längst ner) så såg jag lågor på spisen och fläkten åvanför brann me..... så kom fram till larmcentralen efter fyra fem signaler och meddela då att de brann och att dom var tvungna att skynda sig för de bodde en gammal tant där.... ballkongen stod öppen och medans vi stog där så såg vi hur röken vart mer och mer och svartare och svartare sen såg vi hur trappen vart svart av rök.... och efter ett tag så såg jag hur kvinnan kom fram till portdörren men inte kunde öppna så for fram av ren reflex och öppna för att försöka få ut henne men fick tag i henne men tappa taget då hon ville in och stänga sin dör för att inte sprida röken i trappen men de va ju redan gjort men lyckades fånga upp henne igen och fick ut henne efter ett tag ... så skrek till min man att hämta en stol hon höll ju på att falla ihop....
Efter ett tag kom brankåren och ambulans till plats och då hände allt så snabbt medans vi vänta då när vi hade fått ut henne så hörde vi hur de rasa där inne..... var lite otäckt.... de sluta bra som tur var... kvinnan tog dom me sig direkt till sjukan i stan och jag fick me åka in efter mycket hostande och en undersökning på plats så besluta ambulansen att ta in mig till stan för koll......både jag och tanten fick åka hem efter ett tag  vi andades syrgas och tanten fick blåsor under fötterna eftersom hon hade försökt att släcka själv så hade hon klivit i den smälta plasten...

Som tur så sluta de väl....
Som sagt känner mig hedrad av alla som säger att de va en stor insatts... var roligt att man kan göra en god gärning...
Men grabben var en stor hjälte i de hela som upmärksammade att det brann hos henne vill inte skriva några namn men dom flesta vet vem han är.....


Puss och kram vi ses på stan!!!

P.s vad skulle vi göra utan er.......... ni vet vilka ni är ..... D.s love!!!!!

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5563250

Kommentarer
Postat av: ina holm

Så klart du är en hjälte moster du räddade ju livet på en tant älskar dig massor puss <3

2009-11-04 @ 14:04:11
URL: http://inaahoolm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0